Tiedote 29.5.2018

Muutoksia Luxury Collection Automobiles Oy:n omistuksessa ja johdossa

Luxury Collection Automobilesin perustajaosakas ja pitkäaikainen toimitusjohtaja, Jukka Sinisalo, on myynyt osuutensa yhtiöstä ja tapahtuman myötä luopuu toimitusjohtajuudesta 1.6.2018. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty 1. kesäkuuta alkaen Sinisalon yhtiökumppani, hallituksen puheenjohtaja Miika Toivonen. Sinisalo jatkaa yhtiössä neuvonantajana vielä lokakuun 2018 loppuun asti.

Jukka Sinisalo astui autoalalle yli kymmenen vuotta sitten.

– Kymmenen vuoden aikana on tapahtunut paljon. On uskomatonta ajatella mihin alun perin harrastuksesta ja intohimosta kimmonnut idea on tuonut, mutta aikansa kutakin, nyt on tullut aika kääntää uusi sivu elämässä ja mennä kohti uusia haasteita.

Sinisalo jatkaa muun muassa 2010 perustetussa kiinteistöalan sijoitusyhtiö Tower Property Advisors Oy:n parissa. Yrittäjyys on hänelle elämäntapa ja innostus elinehto, joten myös uusia kuvioita on kehitteillä. Sinisalo perusti yhtiön vuonna 2009 vaimonsa kannustamana. Alan ulkopuolelta tulevalle syntyi mahdollisuus katsoa asioita uudesta ja raikkaasta näkökulmasta, uudistaa ja rikkoa alan konventioita.

Ei tarvinnut olla se perinteinen autokauppa tai autokauppias, oli mahdollisuus tehdä asiat tosin, joka oli äärimmäisen innostavaa, kertoo Sinisalo.

Vuonna 2011 Sinisalon kumppaniksi tuli Miika Toivonen, joka oli aiemmin myynyt osuutensa perustamastaan Tampereen AutoCenter Oy:stä, mutta tarmoa riitti vielä uuden konseptin luomiseen. Uusi konsepti, Auto-Outlet, tuli tunnetuksi joustavana, uudenlaisena autokauppana, jossa edelläkävijyys näkyi niin asiakaspalvelussa kuin tuotteissakin. Autoala ui tuohon aikaan syvissä vesissä ja perinteisiä toimintamalleja rikkomalla yhtiö kasvoi nopeasti. Yhtiö mm. toi ensimmäisenä Teslan Suomeen ja oli mukana kehittämässä niin sähköautoihin liittyvää verotusta kuin sähkölatausverkkoakin. Samaan aikaan tuotteiden keskihinta kuitenkin alkoi orgaanisesti nousta ja kysyntää oli yhä useammin super- ja luksusluokan autoihin.

Matka Jukan kanssa on ollut erittäin antoisa. Olemme saaneet yhdessä rakentaa jotain sellaista, mikä ei korkean autoverotuksen maassa ole mitenkään helppoa. Yhteistyömme jatkuu Luxury Collectionin ulkopuolella ja haluankin kiittää Jukkaa pitkäaikaisesta yhteistyöstä. Otan samalla toimitusjohtajuuden mielelläni vastaan. Vuosi 2018 on lähtenyt upeasti käyntiin ja katson tulevaisuuteen luottavaisin mielin, kertoo Toivonen.

Yhtiö muutti nimensä Luxury Collection Automobiles -nimiseksi kaksi vuotta sitten ja strategia muuttui kuten myös yhtiön ilme, toimintamalli, palvelut ja tuotteetkin. Yhtiö osti viime vuonna Team F40 yhtiön erikoisautoliiketoiminnan, jonka yhteydessä kolmanneksi osakkaaksi tuli intohimoinen Ferrari asiantuntija Esa Schroderus. Luxury Collection rakensi Tampereen kupeeseen täyden palvelun autotalon, joka edelleen keskeisellä sijainnillaan tavoittaa asiakkaat ympäri Suomen, uuden palvelumallin mukaisesti.

Pyrkimyksemme on palvella asiakasta mahdollisimman hyvin, tehdä asiakkaalle, niin auton ostamisesta, myymisestä ja auton ylläpidosta mahdollisimman helppoa. Haluamme tehdä koko prosessista tyylikästä ja oman näköistä, sanoo Ferrari ja Maserati johtaja, yhtiön osakas Esa Schroderus.

Luxury Collection Automobiles on tänään Suomen suurin super- ja luksus autokauppa. Yhtiön budjetoitu liikevaihto vuodelle 2018 on 40 miljoonaa euroa.

On ollut valtavan suuri ilo nähdä yhtiön muuttuvan, kehittyvän ja kasvavan vuosien varrella. Olen saanut työskennellä innostuneiden ihmisten kanssa ja tehnyt elinikäisiä ystäviä niin sidosryhmistä, asiakkaista kuin työntekijöistäkin. Tällaisissa tunnelmissa on kiva lähteä kohti uutta. Toivotan yhtiölle onnea ja menestystä tulevaisuudessakin, sekä kiitän kaikkia, joiden kanssa olen saanut työskennellä näiden vuosien varrella.

Jukka Sinisalo

Luxury Collection Automobiles

Luxury Collection Automobiles on Suomen suurin luksus- ja superautojen maahantuoja, sekä täyden palvelun erikoisautohuolto.  Luxury Collectionin erikoisalaa on Ferrari, Lamborghini, Maserati, Bentley ja McLaren. Yhtiöllä on toimipiste Helsingissä sekä Tampereella.

Luxury Collection on voittanut Entrepreneur of the Year -osakilpailun, ja on mullistanut automarkkinoita aiemminkin muun muassa tuomalla ensimmäisenä Tesloja Suomeen. Luotettavuutta ja innovatiivisuutta on palkittu mm. useilla yrittäjä -palkinnoilla sekä Kauppalehden ”Vuoden Menestyjä” sertifikaatilla useasti. Luxury Collection on ottanut Euroopassa ensimmäisenä autokauppana Bitcoinit käyttöön sekä aikaansaanut uuden autoverolainmuutoksen, joka mahdollistaa luksusautojen hankinnan aiempaa edullisemmin vuoden 2017 alusta.

Jukka Sinisalo, toimitusjohtaja 1.6.2018 saakka

Miika Toivonen, toimitusjohtaja 1.6.2018 alkaen